Rigtig mange borgere giver folkeskolen 5 minutter!

Aaker og Danny Smith, The Dragonfly Effect, Anmeldelse
The Dragonfly Effect – sådan anretter du historien på sociale medier!
25/05/2011
Copywriting for begyndere
03/07/2011

BORGER-INVOLVERING: Selvom folk halvvejs er gået på sommerferie, tikker der stadig nye ideer ind til en bedre folkeskole på borger-involveringsplatformen, ’Giv folkeskolen 5 minutter!’.

Formand for børne og ungdomsudvalget, Trine Nebel, Strategihuset, storyhunterPå godt halvanden måned har initiativet genereret 44 ideer, der tilsammen har fået over 400 stemmer. 84 brugere har brugt platformen. Som bruger har du 10 stemmer, men kan højst placere 3 pr. ide.

Brugerne er antageligvis lærere, forældre og folk, der har med folkeskolen at gøre til daglig, hvad enten det sker i professionelle eller private sammenhænge.

Projektet er fortrinsvist lavet på frivillig basis. Tæller vi mandetimer op har det vel kostet omkring de 25.000 kroner indtil videre. Beløbet inkluderer konceptudvikling, opsætning af it-platform, udarbejdelse af mailkampagne, pressemeddelelser og i det hele taget alt, der har med kampagnen at gøre.

Mht. PR har borger-involveringen indtil videre fået omtale i Folkeskolen.dk, Nyhedsmagasinet Danske kommuner både on- of offline, Kommunen – avisen om det lokale Danmark, Undervisere.dk, Vejle Kommunes Skolenibevægelse.nu og flere andre medier.

Op til skolestart, hvor folk igen er mere oppe på dubberne, revitaliserer vi kampagnen. Der er allerede truffet aftaler med diverse medier om nye historier og række nye nye PR-tiltag iværksættet.

For nu er det: god sommerferie!

… Og skulle du have et ledigt øjeblik, så ’Giv folkeskolen 5 minutter’. Husk du kan også gøre nytte ved at stemme på de bedste ideer, der allerede ligger på platformen, hvis ikke ligefrem, du vil bidrage med dine egne.

Få større indblik i kampagne til involvering af borgerne omkring folkeskolen her.

Ps.: Vi kan med en vis glæde konstatere, at der endnu ikke er kommet kommentarer til indlæg, der enten krænker personer eller på anden måde virker agressive og umotiverede.

Herfra opfattes det som PR-issue 😉

Af Torben Slot Dabelsteen
Af Torben Slot Dabelsteen
Torben er journalist & cand. mag. i filosofi & etnologi. Til dagligt arbejder han som tekstforfatter med produktion af indhold til nettet. Desuden specialiserer han sig i SEO, PR & Content Marketing.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *