Copywriting for begyndere

E-mail marketing - Nyhedsbrev
Rigtig mange borgere giver folkeskolen 5 minutter!
23/06/2011
Sådan skaffer du massiv trafik og gode leads via LinkedIn / Sådan SEO’er du din profil
06/07/2011

TUTORIAL: Forfatning af reklametekster (copywriting), der rent faktisk sælger, hvad enten, det er produkter eller ydelser – er en svær kunst, kun få behersker.

Ligesom artikler i de forskellige journalistiske genrer har sin særegne struktur, bygges reklameteksten op efter bestemte regler. Reglerne er selvfølgelig til for at blive brudt, men du skal have god grund til at gøre det før, det eventuelt giver mening. Med andre ord bør du kende reglerne, før du kan vurdere, hvorvidt det tjener dit formål at bryde dem her og der.

Rundt på Nettet findes masser af guides til copywriting. Den bedste, jeg har læst, er Joe Robson’s “The First Step To Multiplying Your Profit Starts Right Here”. Joe Robson er on- og off-line copywriter og marketingskonsulent med 30 års erfaring på bagen.

Guiden indfører glimrende i, hvordan du skriver så læseren fanger den og køber det, du sælger.

Før du skriver din reklametekst – før du panikker over, hvorfor teksterne på dit website eller i din webshop ikke sælger varen – så giv dig selv eller din kommunikationsmedarbejder en time fri til at kigge på guiden.

Du kan også hyre en professionel. Storyhunter står til rådighed.

Af Torben Slot Dabelsteen
Af Torben Slot Dabelsteen
Torben er journalist & cand. mag. i filosofi & etnologi. Til dagligt arbejder han som tekstforfatter med produktion af indhold til nettet. Desuden specialiserer han sig i SEO, PR & Content Marketing.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *