Sociale medier

App og annoncering – elev-rekruttering til Efterskolernes Dag

Quiz-applikationen ‘Hvor outdoor er du?‘ designede Storyhunter som et led i Adventure-Efterskolens kampagne for at tiltrække nye elever til det kommende skoleår. Adventure-Efterskolen havde netop bygget ud og forøget kapaciteten fra 86 til at rumme 120 elever.

Adventure-Efterskolen i Sønderjylland

Applikationen blev lanceret op til Efterskolernes Dag den 26. sep. Allerede i første uge tog 750 unge mellem 13-16 år outdoor-quizzen og opnåede derigennem kendskab til Adventure-Efterskolen. Vi annoncerede for quizzen på Facebook. Efter lidt justering konverterede quizzen over 100 % – det vil sige virale kræfter satte ind, og unge delte quizzen med facebook-venner. Applikationen kan bruges på Adventure-Efterskolens Facebookside, som Storyhunter også har designet. Den kan bruges på skolens hjemmeside, i nyhedsbreve og generelt i al skolens online markedsføring!

På Efterskolernes dag viste det sig med al tydelighed, at applikationen havde gjort sit arbejde. Skolen fik 33 nye elevtilmeldinger. Hele ti skrev på tilmeldingsblanketten, at de havde stiftet bekendtskab med Adventure-Efterskolen gennem Facebook. Skolen har en omsætning på mellem 95 – 105.000 pr. elev.

En optælling af kommende elever, der hørte om efterskolen gennem quizzen, siger 15 unge. I alt betyder det en indtægt til skolen på ca. 1,5 millioner kroner.