Corporate Storytelling

Storytelling kan bruges som ingredienser i dine artikler.

Fx er storytelling et udmærket virkemiddel, når du helt i starten ønsker at fange læserens opmærksomhed i en artikel, der længere nede i brødteksten præsenterer noget tør, men vigtig info, som ellers ikke vil blive læst.

Der findes også situationer, hvor brugen af storytelling er mere gennemført, altså hvor teksten som sådan tilrettelægges som en fortælling. Det gælder fx for en meget stor del af den journalistik, du finder i New York Times. Det gælder også for måden du tilrettelægger manuskripterne til dine reklamefilm.

Her tilrettelægges teksten efter en dramatisk kurve og gør ofte brug af et storyboard. Storytelling gennemsyrer dermed hele tekstens struktur.

Fortællingens struktur

Corporate Storytelling er fakta-baseret journalistik eller reklame, der bygger på samme dramatiske kurve, du finder i den klassiske novelle og i film fra Hollywood.

Historien forholder sig enten til fakta og virkelige begivenheder eller til dine unikke selling points (USP’er), men den inddrager også spændingsmomenter, som almindelig journalistik og reklame ser bort fra.

Historien har en hovedperson. På menuen, der beskriver virksomhedens historie, vil hovedpersonen typisk være firmaets stifter. I reklamefilmen på forsiden af jeres website vil det ofte være en fiktiv person fra målgruppen.

Historien begynder med et problem, som hovedpersonen tvinges til at finde en løsning på. Historien udvikler sig hen imod et klimaks. Derefter kommer forløsningen.

Storytelling video manuskript dramatiske kurve

Storytelling huskes bedre

Læs én af mine artikler, der i høj grad bruger storytelling som ingrediens.

Corporate Storytelling er et meget potent redskab til branding. Undersøgelser viser, at modtagerne husker historien markant bedre, når den præsenteres med dramatiske effekter.

Det kan du læse mere om her.

Kontakt mig

Ring til mig eller brug formularen nedenfor og kontakt mig for en uforpligtende snak om manuskriptet til din reklamefilm eller brugen af storytelling i artiklerne på dit website.

Jeg vender tilbage indenfor 3 arbejdsdage med afklarende spørgsmål – eller med et bud, der baserer sig på din besked:

Venligst skriv din e-mail (skal udfyldes)

Dit telefon-nummer (skal udfyldes)

Din hjemmeside (giv mulighed for research)

Din besked