Email marketing: Derfor er PDF-filer bandlyste på nettet!
08/10/2013Skriv korte sætninger i tekster til web
27/08/2014Hvis du bruger e-mail marketing til mere end hard sell, kender du situationen.
Du skal have lavet et nyhedsbrev, men hvad skal du skrive om? Hvad kan du skrive om, som ikke bare reklamerer for dine varer?
Her har du 38 ideer til nyhedsbrev-historier. Brug dem i din brainstorm.
Godt halvdelen af ideerne har jeg selv brugt i forskellige sammenhænge. Resten har jeg tænkt, luret af i nyhedsbreve, jeg modtager selv eller research’et vha. lignende indlæg, fundet på nettet.
Ideerne er formuleret, så de passer til både små og store virksomheder.
Husk også, at historierne på ingen måde behøver at begrænse sig til indleg, der serveres alene i tekst-form. Du kan bruge video, webinars, podcasts etc. til at fortælle historierne, jeg nævner. Tænk det ind, når du planlægger dit næste fremstød:
Historier om produkter
1) Skriv ’How to historier’ om udvalgte produkter – forklar, hvordan man skal bruge dem
2) Skriv baggrund for dine produkter og antyd, hvorfor dine produkter virker og er værd at investere i
3) Skriv om nye, innovative og ukendte måder, man kan bruge dine produkter på (husk masser af billeder)
4) Lav en liste, der definerer fagudtryk, som bruges i relation til produkter
5) Giv specialtilbud til modtagerne af nyhedsbrevet
Branchen
6) Giv et bud på, hvor branchen bevæger sig hen
7) List de vigtigste elementer en virksomhed, som jeres skal tage højde for, hvis I skal have succes fremover
8) Lav en liste, der definerer fagudtryk, som bruges i branchen
Cases og testimonials
9) Skriv cases – før og efter-historier om kunder, I har betjent
10) Skriv testimonials – udsagn fra kunder
11) Publicer positive breve fra kunder med kundens tilladelse
12) Skriv kunde-profiler – samme historier som testimonials, men hele artikler inkl. udtalelser fra kunder
CSR og arbejdsmiljø
13) Skriv om CSR-initiativer
14) Skriv artikler, der fokuserer på godt arbejdsmiljø og det generelle velbefindende hos de ansatte
15) Skriv artikler, der fokuserer på sikkerhed
Eksperthistorier
16) Stil 10 eksperter et interessant spørgsmål og skriv deres svar
17) Inviter en ekspert til at skrive gæsteindlæg for backlinks
18) Læs kommentarer fra egne og konkurrenters blogs og skriv en historie, der giver svar på kommentatorernes spørgsmål
19) Besvar ofte stillede spørgsmål fra kunder i en FAQ, du introducerer i nyhedsbrevet
20) Henvis til relevante blogs eller artikler, der har speciel interesse for dine kunder
21) Lever breakdowns af markedsanalyser
22) Anmeld bøger
Nyheder udefra
23) Relater til en nyhed, der har betydning for dine kunder
24) Relater til en nyhed, som har betydning for virksomheden
25) Skriv om teknologiske fremskidt og opdateringer, der har betydning for kunder
Virksomheden selv
26) Lad direktøren skrive en leder om status for virksomheden
27) Skriv historier om firmaets målsætninger og hvordan, det går med at realisere dem
28) Skriv før og efter-historier på Change Management
29) Skriv om teknologiske fremskidt og opdateringer, der har betydning for virksomheden og fremmer effektiviteten
Ansatte i virksomheden
30) Skriv artikler, der portrætterer de forskellige afdelinger af virksomheden og forklarer, hvad de laver og hvorfor de er vigtige for virksomheden
31) Skriv interessante dele af referater fra ledelses-møder om til artikler
32) Skriv historier omkring udsving i aktiekursen
33) Skriv om ansattes bedrifter, når de ikke er på arbejde
34) Skriv historier om medarbejdere, der yder ulønnet godgørende arbejde
35) Skriv om personer, der har jubilæum
36) Skriv om personer, der har fødselsdag
37) Skab kendskab til virksomheden ved at fokusere på en ansat, I er stolte af og som gør et godt stykke arbejde
Andet
38) Genopfrisk eksisterende artikler – husk optimering efter søgeord
Husk nu mht. e-mail marketing!
Husk, at al e-mail marketing, alle historier til dine nyhedsbreve bør optimeres efter søgeord.
Historierne til dine nyhedsbreve bør, hver for sig ligge på din hjemmeside. Nyhedsbrevet bør bringe uddrag eller hele historier med links til deres placering på din hjemmeside. Du må aldrig kun sende historien ud i et nyhedsbrev. I så fald afskærer du dig jo fra den søgetrafik, som historierne kan generere.
Kort sagt bør nyhedsbrevene fortælle, at der er nyt på under ’Nyheder’ på ’Bloggen’ eller en lignende menu på hjemmesiden. Således rammer du ikke kun dine 7000 modtagere, men også havet af brugere, der søger på nettet.
Det kan du læse mere om i artiklen: Email markedsføring: Glem ikke søgetrafik, du kan få via nyhedsbreve
Nuvel – håber, du kan bruge mit indlæg.
Er samtidig 100 % sikker på, at der sidder mange derude, som har flere ideer til historier end dem, jeg præsenterer her.
Er du én af dem?
Kommenter nedenfor!
3 Comments
[…] Hvad end, du bruger, har dit nyhedsbrev den funktion, at det skal gøre opmærksom på ting, der ligger på dit website. Det kan være nye historier, features ved dit website, tools osv. Få 38 ideer til dit nyhedsbrev her. […]
Min chef burde læse hvad du så flot skriver, er elev som handels elev, men har en chef der gør alt det du skriver man ikke må…..
He, he – send ham et link Mie og lad ham kommentere, hvis han er uenig