E-mail marketing – 38 ideer til historier til dit nyhedsbrev

Email marketing: Derfor er PDF-filer bandlyste på nettet!
08/10/2013
webtekster - sæt punktum og skriv korte sætninger
Skriv korte sætninger i tekster til web
27/08/2014
Email marketing: Derfor er PDF-filer bandlyste på nettet!
08/10/2013
webtekster - sæt punktum og skriv korte sætninger
Skriv korte sætninger i tekster til web
27/08/2014

Hvis du bruger e-mail marketing til mere end hard sell, kender du situationen.

Du skal have lavet et nyhedsbrev, men hvad skal du skrive om? Hvad kan du skrive om, som ikke bare reklamerer for dine varer?

Her har du 38 ideer til nyhedsbrev-historier. Brug dem i din brainstorm.

 

Godt halvdelen af ideerne har jeg selv brugt i forskellige sammenhænge. Resten har jeg tænkt, luret af i nyhedsbreve, jeg modtager selv eller research’et vha. lignende indlæg, fundet på nettet.

Ideerne er formuleret, så de passer til både små og store virksomheder.

Husk også, at historierne på ingen måde behøver at begrænse sig til indleg, der serveres alene i tekst-form. Du kan bruge video, webinars, podcasts etc. til at fortælle historierne, jeg nævner. Tænk det ind, når du planlægger dit næste fremstød:

Historier om produkter

1)      Skriv ’How to historier’ om udvalgte produkter – forklar, hvordan man skal bruge dem

2)      Skriv baggrund for dine produkter og antyd, hvorfor dine produkter virker og er værd at investere i

3)      Skriv om nye, innovative og ukendte måder, man kan bruge dine produkter på (husk masser af billeder)

4)      Lav en liste, der definerer fagudtryk, som bruges i relation til produkter

5)      Giv specialtilbud til modtagerne af nyhedsbrevet

Branchen

6)      Giv et bud på, hvor branchen bevæger sig hen

7)      List de vigtigste elementer en virksomhed, som jeres skal tage højde for, hvis I skal have succes fremover

8)      Lav en liste, der definerer fagudtryk, som bruges i branchen

Cases og testimonials

9)      Skriv cases – før og efter-historier om kunder, I har betjent

10)   Skriv testimonials – udsagn fra kunder

11)   Publicer positive breve fra kunder med kundens tilladelse

12)   Skriv kunde-profiler – samme historier som testimonials, men hele artikler inkl. udtalelser fra kunder

CSR og arbejdsmiljø

13)   Skriv om CSR-initiativer

14)   Skriv artikler, der fokuserer på godt arbejdsmiljø og det generelle velbefindende hos de ansatte

15)   Skriv artikler, der fokuserer på sikkerhed

Eksperthistorier

16)   Stil 10 eksperter et interessant spørgsmål og skriv deres svar

17)   Inviter en ekspert til at skrive gæsteindlæg for backlinks

18)   Læs kommentarer fra egne og konkurrenters blogs og skriv en historie, der giver svar på kommentatorernes spørgsmål

19)   Besvar ofte stillede spørgsmål fra kunder i en FAQ, du introducerer i nyhedsbrevet

20)   Henvis til relevante blogs eller artikler, der har speciel interesse for dine kunder

21)   Lever breakdowns af markedsanalyser

22)   Anmeld bøger

Nyheder udefra

23)   Relater til en nyhed, der har betydning for dine kunder

24)   Relater til en nyhed, som har betydning for virksomheden

25)   Skriv om teknologiske fremskidt og opdateringer, der har betydning for kunder

Virksomheden selv

26)   Lad direktøren skrive en leder om status for virksomheden

27)   Skriv historier om firmaets målsætninger og hvordan, det går med at realisere dem

28)   Skriv før og efter-historier på Change Management

29)   Skriv om teknologiske fremskidt og opdateringer, der har betydning for virksomheden og fremmer effektiviteten

Ansatte i virksomheden

30)   Skriv artikler, der portrætterer de forskellige afdelinger af virksomheden og forklarer, hvad de laver og hvorfor de er vigtige for virksomheden

31)   Skriv interessante dele af referater fra ledelses-møder om til artikler

32)   Skriv historier omkring udsving i aktiekursen

33)   Skriv om ansattes bedrifter, når de ikke er på arbejde

34)   Skriv historier om medarbejdere, der yder ulønnet godgørende arbejde

35)   Skriv om personer, der har jubilæum

36)   Skriv om personer, der har fødselsdag

37)   Skab kendskab til virksomheden ved at fokusere på en ansat, I er stolte af og som gør et godt stykke arbejde

Andet

38)   Genopfrisk eksisterende artikler – husk optimering efter søgeord

Husk nu mht. e-mail marketing!

Husk, at al e-mail marketing, alle historier til dine nyhedsbreve bør optimeres efter søgeord.

Historierne til dine nyhedsbreve bør, hver for sig ligge på din hjemmeside. Nyhedsbrevet bør bringe uddrag eller hele historier med links til deres placering på din hjemmeside. Du må aldrig kun sende historien ud i et nyhedsbrev. I så fald afskærer du dig jo fra den søgetrafik, som historierne kan generere.

Kort sagt bør nyhedsbrevene fortælle, at der er nyt på under ’Nyheder’ på ’Bloggen’ eller en lignende menu på hjemmesiden. Således rammer du ikke kun dine 7000 modtagere, men også havet af brugere, der søger på nettet.

Det kan du læse mere om i artiklen: Email markedsføring: Glem ikke søgetrafik, du kan få via nyhedsbreve

Nuvel – håber, du kan bruge mit indlæg.

Er samtidig 100 % sikker på, at der sidder mange derude, som har flere ideer til historier end dem, jeg præsenterer her.

Er du én af dem?

Kommenter nedenfor!

 

Af Torben Slot Dabelsteen
Af Torben Slot Dabelsteen
Torben er journalist & cand. mag. i filosofi & etnologi. Til dagligt arbejder han som tekstforfatter med produktion af indhold til nettet. Desuden specialiserer han sig i SEO, PR & Content Marketing.

3 Comments

  1. […] Hvad end, du bruger, har dit nyhedsbrev den funktion, at det skal gøre opmærksom på ting, der ligger på dit website. Det kan være nye historier, features ved dit website, tools osv. Få 38 ideer til dit nyhedsbrev her. […]

  2. Mie siger:

    Min chef burde læse hvad du så flot skriver, er elev som handels elev, men har en chef der gør alt det du skriver man ikke må…..

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.