Vedvarende Energi ApS.

SEO case, Recruiters, SEO bureau
Recruiters
22/01/2016
Adventure Efterskolen
18/03/2015
SEO Case Storyhunter

Masseovn.net når absolutte top-placeringer i Google

Leif Stubkjær sælger masseovne og byggesæt til samme via hjemmesiden, masseovn.net.

Masseovn.net var ikke noget nyt domæne, da mit SEO-arbejde gik i gang, men tidligere var ikke Google Analytics på domænet. Derfor kan vi ikke sammenligne trafik fra perioder før og efter optimeringen.

Vi kan imidlertid sammenligne hjemmesidens placeringer på søgeord i Google. Jeg noterede de oprindelige placeringer, da jeg indledte optimeringen med en søgeordsanalyse – og optimeringen skabte en markant fremgang i alle sites placeringer.

masseovn

Gennemgående meget bedre placeringer

Jeg fandt og optimerede sitet efter de 14 mest trafikerede søgeord – der anvendes af potentielle kunder, som er interesseret i den meget økonomisk fordelagtige og miljøvenlige opvarmning af hjemmet, masseovnen giver.

I forvejen lå sitet pænt på 8 af de 14 søgeord. Her indtog det gennemsnitligt en 5. plads på side 1 i Google.

Gennem optimeringen lykkedes det at rykke hjemmesiden gennemsnitligt over 3 pladser frem på ord, som sitet allerede rangerede på. I øjeblikket indtager Masseovn.net en plads som nummer 1,75 i SERP (Search Engine Result Pages) på de 8 ord.

Optimeringen gav tilmed side 1-placeringer til 3 nye søgeord, der hver især har en pæn månedlig søgevolumen. På ordene opnåede Leif en gennemsnitsplacering på 3,3 på side 1 i Google.

Dermed kom Masseovn.net samlet set til at ranke på en gennemsnitlig 1,85. plads på 11 af de 14 søgertermer, vi gik efter. Det vil sige, at sitet ranker i top 3 på 64 % af de 14 mest brugte søgetermer på info og ydelser fra nichen, hvilket igen vil sige, at næsten ligegyldigt, hvad du søger på, der angår masseovne, så vil du finde sitet.

–      Jeg er imponeret over, hvor hurtigt vores hjemmeside klatrede op i placeringerne efter Torbens SEO arbejde, og er særdeles tilfreds med vores nuværende placeringer indenfor top-3.

–      I en årrække havde jeg betalt over 10.000 kr. årligt for Goggle sponsorlinks. For nogenlunde den samme éngangsudgift har vi nu fået en supergod placering og rigtig god respons via kundernes almindelige ”organiske” søgning.

–      Alt i alt har vi sparet en del penge, og fået en mærkbar vækst i antallet af kundehenvendelser, siger Leif Stubkjær.

Mere brugervenlige tekster

Teksterne på hjemmesiden er forfattet af Leif Stubkjær selv.

De er velskrevne, men også meget detaljerede, tekniske og omfangsrige. Ud over optimering efter søgeord, brugte jeg en teknik, der kaldes dobbeltversionering til at gøre teksterne lettere at skimme for læsere, der vil danne sig et hurtigt overblik over artiklen og pt. ikke har brug for alle detaljer.

Artiklerne på sitet kan dermed læses i to versioner.

Du kan nøjes med at læse teksten, der er fremhævet med fed. Stadig får du alle artiklens hovedpointer med.

Du kan også læse hele artiklen og blive indviet i alle sagens detaljer.

Læs mere om dobbelversionering her!