08/10/2013

Email marketing: Derfor er PDF-filer bandlyste på nettet!

Det er ikke ualmindeligt, at små og endda mellemstore virksomheder bruger laaaang tid på at skrive historier til deres nyhedsbrev for derefter at samle og udsende dem i en PDF. Det bliver en PDF, som så efterfølgende kommer til at ligge på deres hjemmeside under ’Tidligere nyhedsbreve’ eller en lignende overskrift. Når du konverterer dine nyhedsbreve til PDF og udgiver dem på nettet, udnytter du mildest talt ikke de muligheder for eksponering, dine skriverier giver dig. PDF-formatet egner sig ikke til udgivelse på internettet. Men jeg skal fortælle dig, hvordan du gør...
27/06/2013

Hesteslagtning i Tisvildeleje er intet ift. dyremishandling i Danmark generelt

misrygtet-kyllingI disse dage går Danmark amok over Carl Plum, der har slagtet sin pony på stranden i Tisvildeleje. Det var mig, der hjalp ham med finde ud af, hvor hesten befandt sig. Slagtningen er chokerende, men når folk kalder Carl Plum for psykopat - når de forarges så voldsomt og giver sagen sin enorme opmærksomhed, vidner det om, hvor totalt ignorante, de er, når det kommer til dyreveldfærd herhjemme generelt. Lad mig da benytte lejligheden til at dele juicy førstehånds-facts om hesteslagtningen, du ikke får andre steder - og dernæst give input til, hvad du i virkeligheden bør fokusere på, hvis du kæmper mod dyremishandling!
11/06/2013

Vi elsker at straffe vores politikere

Vi-elsker-at-straffe-vores-politikereHer er et indlæg, jeg skrev til Politiken d. 9.6.2013. Jeg har selvfølgelig tænkt tanken og fundet indikationer før, jeg skrev det – men det tog 45 minutter at formulere og er mest ment for sjov og som en spydig kommentar. …Selv her efter nogle dage synes jeg alligevel, at det rummer en vis portion sandhed:
28/03/2013

Content Marketing / Linkbuilding i pressearbejdet

STORE VIRKSOMHEDER: Dette indlæg giver et bud på, hvordan du får links fra journalister, der skriver om din virksomhed på medier fra Ekstrabladet til New York Times. Som Content Marketing kan den bruges af både små og store, men specielt store virksomheder bør tænke den ind som et led i pressearbejdet. Det er fremtiden – og jo før I kommer i gang, des bedre bliver resultatet.
27/03/2013

Content Marketing på kampagne-niveau

Content-Marketing-i-nyhederMELLEMSTORE & STORE VIRKSOMHEDER: Det mest geniale Content Marketing-initiativ, jeg kender af den type, jeg vil omtale her, er uden tvivl SEO-konsulent Anders Saugstrup og medarbejderne fra AB gruppen, Johnny Krogsgård og Michael Müllers linkbuilding for Energihjem.dk, som er én af AB gruppens hjemmesider. Artiklen diskuterer konkrete eksempler på Content Marketing. Det er initiativer, der kan udføres af mellemstore og store virksomheder. Få nye ideer og læs, hvordan entreprenører på nettet har gjort.
26/03/2013

Advertorials som Content Marketing

Content marketing - give it awaySMÅ, MELLEMSTORE & STORE VIRKSOMHEDER: En god strategi til at få links til dit site og højere placeringer i søgemaskinerne er at bede bloggere skrive om dig til gengæld for gaver eller kontanter. Journalister fra den etablerede presse tager typisk ikke imod penge, men det gør bloggerne, hvis du vinkler den rigtigt. ...Og her findes ROI. I øvrigt vil de fleste websites kunne bruge strategien.
25/03/2013

Gæsteblogging som Content Marketings-strategi

gæsteblogging-content-marketingSMÅ & MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER: Gæsteblogging er et fremragende middel for små og mellemstore virksomheder til at italesætte segmenter af målgruppen, de endnu ikke har brandet sig overfor. Jeg ved, det virker. Jeg har selv brugt gæsteblogging til at skabe side 1 placeringer i Google på selv 'svære' søgeord, som ’tekstforfatter’, ’søgeordsanalyse’ og ’Content Marketing’, der er helt centrale termer for min lille freelance-business. Gæsteblogging er en effektiv branding- og SEO-strategi, som tilmed er relativ billig.
24/03/2013

CASE: Content Marketing via brugbare søgemaskineoptimerede artikler

content marketingSMÅ & MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER: Her får du indblik i en Content Marketing-strategi, som jeg har brugt med stor succes for en kunde. Læs om, hvordan du via det rette indhold sparer tid på kundeservice, skaber topplaceringer i Google, trafik og ultimativt konvertering. Er du lille eller mellemstor virksomhed - er dette indlæg for dig!!